Klikací mechanika a její historie

Co mám na mysli? Především jednu feature Amigy, která mnohé nové uživatele dovádí k různým záchvatům, v horších případech k trvalým následkům.Mluvím o klapání disketové mechaniky, když v ní není vložena žádná disketa. Mnoho zarytých Amigistů něco takového ani nevnímá, ale přesto si povězme, jak k tomuto kroku došlo. Když se začalo pracovat na Amize 1000, přišel někdo s nápadem, že by bylo fajn, aby věděla, kdy je vložena nová disketa nebo ta stará vyjmuta. Tak Neil Katin přišel s docela dobrým nápadem – krokovat hlavičku mechaniky. Rozdhodl se, že se bude krokovat z tracku 0 na track 1 a zpátky. To ovšem produkuje onen klapavý zvuk. S příchodem OS 1.2 tedy přišel nový nápad, krokovat z 0 na -1. Tím se elimiuje zvuk a mechaniky přece mají limitní senzor, takže nemůže dojít k poškození hlavy. To zní dobře, ne?
Bohužel dodavatelé mechanik mezitím usoudili, že Amiga senzor nevyužívá a tak ho vypustili. To by nebyl ještě takový problém – donutili by se, aby dávali senzory opět do mechanik. Jenže k tomu už nemůžete donutit různé výrobce externích mechanik… A víte, co se s takovou mechanikou stane, když jí hlavičku pošlete z tracku 0 na -1? Klapání je ještě mnohem hlasitější a mechanika se ničí.
No a to je celé přátelé. Snad za zmínku stojí některé programy (jako třeba „Noclick“), které právě zkouší posílat hlavičku mechaniky na track -1, což u většiny Amig vede právě k onomu ztišení.
BTW: mechanika nebude klapat, když do ní vložíte disketu :-)

About the Author

Zapálený AmigaFanatik, občasný tvůrce her a oddaný vůdce pana Zkázy!