Cry Engine pro Amigu

Že jsou v německu i šikovní programátoři, to nám chce dokázat parta, co si říkají Diagonal Bitches. Na přímou otázku, zda za tím stojí nějaká cílená genderová provokace, se mi odpovědi nedostalo, za to jsem se dozvěděl něco dalko podstatnějšího – na čem pracují.

Skupina Diagonal Bitches vznikla relativně nedávno, přesněji na podzim loňského roku. Skládá se z několika málo programátorů, přesněji šesti (jejich jména najdete níže v popisu stručné historie), kteří svou milovanou Amigu postupně opustili před rokem 2000, ale nyní se rozhodli k návratu. Jejich hlavním cílem je přenést na Amigu něco moderní herní zábavy a jejich první úkol je takřka z říše snů. Cry Engine pro Amigu.


Z prvních screenshotů a videí, které jsem měl možnost shlédnout je patrné, že práce ještě zdaleka není u konce, ale i tak je znát obrovský progres. Každého hned asi napadne, že tohle stařičká motorola nemůže utáhnout ani omylem. S tím si kucí z DB poradili po svém. Většinu práce ve výpočtech totiž zastane grafická karta. Sami říkají, že napsat funkční ovladač byl ten nejsložitější úkol, s kterým se museli poprat. A hlavně vybrat vhodný akcelerátor, protože současné GK, které lze umístit do Amigy rozhodně nenabízí dostatek výkonu. Volba tedy nakonec padla na ZOTAC GeForce GT520 v PCI verzi, což je asi to nejsilnější, co do PCI slotu můžete osadit. Samozřejmě tím vzniká nutnost mít mediator, kartě upravit napájení a napsat jíž zmíněný ovladač. K tomu všemu potřebujete 256MB Ram, protože hra sama si ukousne poctivých skoro 200MB pro své potřeby. Bylo by to daleko více, kdyby se část paměti na grafické kartě nesdílela pro systémové potřeby. DB slibují, že do finální verze zkusí vše optimalizovat tak, aby stačilo mít v systému pouze 128MB Ram při volbě nejnižších detailů.

A co že tedy bude přesně potřeba k provozu her běžících na Cry Enginu první generace? Věřte nebo ne, ale jako minimum to bude již zmíněná karta, dále 68030 procesor (ano, opravdu 68030), Mediator 1200TX a 3GB volného místa na harddisku pro případ, že si vystačíte s hrou Far Cry.

Tu jsem ostatně měl možnost sledovat za chodu a přestože zatím není podpora zvuků a sítě, FPS jsou při hře v okně (full screen zatím ovladač neumí) více než slušné. Hranici 50FPS sice neatakujete, občas to klesne až k 21, ale i to pokládám za malý zázrak.

Na finální verzi Cry Enginu se můžeme těšit koncem léta. Sám velký šéf skupiny DB se nechal slyšet, že poté se vrhnou i na port hry Half-Life 2. Zlatá éra pařanství na Amize opět začíná!

About the Author

Zapálený AmigaFanatik, občasný tvůrce her a oddaný vůdce pana Zkázy!